#8 Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is er trots op zichzelf in dit land?

Gepubliceerd op 7 oktober 2022 om 16:13

Spiegeltje, Spiegeltje aan de wand, wie is er trots op zichzelf in dit land?

De spiegel antwoordde:

“Wees trots op wat je hebt bereikt, al heb je nog duizend dromen.

Zorg dat je af en toe kijkt, naar hoe ver je bent gekomen.”

 

Ik geloof in sprookjes die werkelijkheid kunnen worden.

Als klein meisje met krulletjes in het haar kon ik er geen genoeg van krijgen!

Ik had vele dromen.

Bij een verjaardag als men zong; “Wat wil je worden? Wat wil je worden als je later groot bent”. Antwoordde ik altijd vastberaden “zakenvrouw”…….het kwam niet verder als een visualisatie van een vrouw in een blauw mantelpakje met een mooie aktetas. 😊 Verdere inhoud had het niet.

 

Ik vond veel leuk en dat maakt een duidelijk doel voor ogen hebben troebel. Het goede leven overkwam me, en dat was prima. Maar toch……ontbrak er al die tijd wat……iets waar tot 2020 geen vinger op te leggen was. 

 

Afgelopen jaar sprong ik in het diepe om juist dat sprookje tot leven te laten komen…..doen wat ik leuk vind. Ondernemers met een positieve mindset helpen hun identiteit en kernwaarden in doelgroepgerichte teksten te verwoorden. Doelgroepgerichte teksten zijn van essentieel belang omdat je met optimale communicatie bouwt aan een solide organisatie met een hoge klantwaardering.

 

Naast de natuurlijke hunkering in klantbeleving, om zelf als consument met een hoog servicelevel te worden behandeld, maakte ik me wegwijs in de online marketing. Op deze manier help ik ondernemers in hun communicatiestrategie zodat zij in advies en uitvoering worden ontzorgt. Ondernemers worstelen vaak met het vinden van de juiste woorden en vinden het lastig om iets op papier te krijgen. Ze hebben de tijd niet of kunnen de rust niet vinden. Het zijn vak experts die moeite hebben hun missie en kernwaarden onder woorden te brengen. Eigenlijk zijn het kei harde werkers, die aan de achterzijde niet terugzien wat ze eigenlijk werkelijk horen te verdienen.

 

Als OntzorgKracht stem ik de identiteit en kernwaarden van de onderneming af op het bedrijfsproces en de klantreis. Zodat organisaties helder en doelgroepgericht communiceren met optimale klantbeleving als resultaat. Van project tot aan vaste ondersteuning.

 

Afgelopen 9 maanden mocht ik een storytelling doen voor een presentatie van een e-learning consultant, artikelen en blogs schrijven voor een bedrijf in de bouwsector, een bedrijf in plantenhandel en teksten schrijven voor een flyer en website van een Homemade bakery.

Daarnaast ben ik voor een aantal uur per week vast ingehuurd als marketing- en communicatieprofessional bij een kliniek in specialistische tandheelkunde, een coach voor tandartsen en een bedrijf in informatiebeheer binnen de overheid. Ik heb een opleiding gevolgd om de bedrijfsprocessen om te zetten naar zakelijk succes, diverse kennissessies gevolgd en een workshop in tekststrategie.

 

De dynamiek, afwisseling en ervaringen die ik dagelijks bij mijn opdrachten en klanten ervaar maken dat dit sprookje werkelijkheid is geworden. Ik heb plezier in mijn dagelijkse invulling en het doet me deugd dat ik met mijn expertise van waarde mag zijn bij mijn klanten.

 

Geregeld jezelf spiegelen is van waarde.

“Wees trots op wat je hebt bereikt, al heb je nog duizend dromen. 

Zorg dat je af en toe kijkt, naar hoe ver je bent gekomen.”

 

Toen kwam er een olifant met een hele lange snuit en die blies dit sprookje uit”. Met deze zin eindigden mijn ouders altijd bij het voorlezen. Toen was het welterusten, onder de wol, nu is het back to work, met plezier!