#7 Klantverwachting bij enorme prijsstijging en personeelstekorten

Gepubliceerd op 13 mei 2022 om 10:32

De markt is sterk aan het veranderen. Een pandemie, oorlog en andere factoren zorgen ervoor dat levering van bepaalde grondstoffen bemoeilijkt worden. Gevolg? De prijzen schieten omhoog, bedrijven berekenen dit door in hun verkoopprijs en de eindgebruiker krijgt de rekening op alle vlakken gepresenteerd. 

Een bijkomend probleem is dat vele sectoren kampen met grote personeelstekorten. Ook hier zijn extra kosten aan verbonden voor bedrijven.....die uiteindelijk noodgedwongen bij de consument terecht gaan komen.  

Horeca, energieleveranciers, transportsector, detailhandel het zijn enkele voorbeelden van sectoren waar dit een big issue is.

Hoe vind jij het als consument dat je én meer moet betalen én ook nog eens langer moet wachten?

Juist nu is het voor deze bedrijven uitermate van belang dat ze hun consument als waardevolle ambassadeur gaan behandelen. Hoe gaan ze om met de klantverwachting? Hoe zorg je dat je klant tevreden blijft en ondanks langere wachttijden en/of hogere prijzen toch jouw product of dienst af blijft nemen? Juist nu is het moment om processen onder de loep te nemen, hoe communiceer jij als ondernemer naar je klanten? Kan dat anders, kan dat met meer aandacht zonder dat het meer tijd kost? Kun je het automatiseren en gebruiksvriendelijker en informatiever inrichten? Waar stagneert het in de klantreis binnen jouw bedrijfsproces? Ben je ervan bewust dat behoeften binnen jouw doelgroep aan het veranderen zijn door de marktsituatie?

In de rol van communicatieprofessional zijn dit essentiële onderwerpen waar we voor jouw onderneming het verschil in kunnen maken.  Doelgroepgerichte communicatie aangepast op de marktsituatie van nu, focus op ondernemen en maak het verschil!


«