#3 Wederzijds vertrouwen

Gepubliceerd op 30 september 2020 om 15:47

Als ondernemer in business support moet je heel goed weten wat je competenties zijn, waar de vraag in de markt ligt, wat je toegevoegde waarde is maar zeker ook hoe je een band met je klant opbouwt. Dat laatste moet een klantrelatie worden met wederzijds vertrouwen. Dit kun je alleen creëren als jij je doelen helder op je netvlies hebt, transparant werkt en je afspraken nakomt. Echter van je klant mag je ook een en ander verwachten om een band van wederzijds vertrouwen op te kunnen bouwen. Als je een potentiele klant spreekt moet al duidelijk worden na een gesprek of je iets voor elkaar kan en wil betekenen. 

Na een tijdje met voorbereidingen bezig te zijn geweest kwam de eerste afspraak. Geen referenties maar wel een bulk aan ervaring vergaart tijdens mijn loopbaan. Je gaat het gesprek aan, open zonder verwachtingen maar wel met een goede hoop. Je vraagt door wat de wensen zijn, waar ze tegen aan lopen en wat ze graag opgelost of ondervangen willen hebben. Afhankelijk van je ervaringen, kennis en kunde kun je hier mee verder. Tijdens het gesprek voel je prima aan of dit een opdracht is die jij kan uitvoeren.

Tot mijn vreugde werd me na het eerste gesprek via de app medegedeeld dat ik mijn mail moest checken. In mijn mail zag ik het onderwerp: Gefeliciteerd, je eerste opdracht. Wat ontzettend fijn om dit vertrouwen gegund te krijgen en op zo een leuke manier bewust te worden dat je een opdracht binnen hebt. Daarnaast is het fijn om wederzijds enthousiasme te proeven. Langzaam maar zeker komen er meerdere afspraken in mijn agenda. Super leerzaam en leuk om nieuwe bedrijven en ondernemers te leren kennen en samen te sparren over een positief resultaat.

Sinds kort voer ik een marketingopdracht uit voor Meerwaardig B.V. - experts in BTW. Erg leuk om te doen. Ik heb de smaak te pakken en besteed graag mijn tijd aan het door ontwikkelen van OntzorgKracht. 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.