#5 Mijn avontuur in online marketing

Gepubliceerd op 24 februari 2021 om 12:09

Hoe bereik jij je doelgroep? Waar lopen zij tegenaan en wat heb jij ze te bieden? Vragen waar ik al een hele tijd mee bezig ben. Je klant meenemen in een online reis naar je aanbod is van grote waarde. Hoe zorg je dat diegene geboeid blijft om je aanbod af te willen nemen?

Nu in deze lockdown ervaren ondernemers de waarde van de online wereld. En hoe fijn is het als jouw onderneming daarop kan inspelen. Ik ben volop bezig met mijn opleiding online marketing om mijn expertise voornamelijk aan de technische en strategische kant te upgraden.

Marketing is een zeer tijdrovende taak voor de ondernemer om zelf bij te houden. Met online marketing kun je een structuur opzetten om grotendeels geautomatiseerd een grote groep van potentiele en bestaande klanten persoonlijk en op maat te bereiken. Diensten inzetten welke na een voorbereidingstijd nauwelijks nog tijd kosten en waar je passief inkomen uit kunt genereren behoort hierin ook tot de mogelijkheden.  

Onlangs is mijn praktijkopdracht gestart bij een opdrachtgever om de online marketing te gaan implementeren. Na een inspirerende brainstormsessie met legio ideeën en wensen is de klantreis en behoeften in de markt volledig uitgeschreven om zo de marketingstrategie te bepalen. Zo weten we precies wat er geïmplementeerd en gelanceerd moet worden binnen de organisatie. Voor de opdrachtgever is het fijn dat alle ideeën gestructureerd en geordend worden en dat er gewerkt wordt aan resultaat. Geweldig om onderdeel uit te maken van dit proces. 

Het begin is gemaakt met een klantreis en een plan van aanpak. Ik neem je komende maanden graag mee in dit avontuur. Met een fruitmand voor mijn opdrachtgever ben ik gestart met een gezonde samenwerking.

Nieuwsgierig? Wellicht kan OntzorgKracht iets voor je betekenen.  


« 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.